Home again

Då var man hemma i Sveg igen efter få se nu... 5 dagar. Det blev fem mycket händelserika dagar. Allt ifrån provsmakning av tårta med smak av Ahlgrens Bilar och mörk choklad (du läste rätt) till att bygga ett (mycket tveksamt) hållbart öltält. 
Det blev en hel del målande eftersom familjen nere i Kil har kommit på att måla om huset och ska det bli något gjort måste man dra sitt strå till stacken. Vi hade en mycket effektiv(?) arbetsledare som gav direktiv och sitt proffesionella omdöme på varje spik som spikades in samt varje penseldrag som drogs. Hörde att något liknande hade inträffat vid målningen av släktingarna Nordkvists stuga för några veckor sedan... 
När man sedan ber arbetsledaren göra skiten själv så försvinner han spårlöst och det enda man hör är något som" javisst jag ska bara...." eller "hmm det var något jag skulle göra".

Nu ska jag inte klaga allt för mycket för vad är väl ett lag utan en stark ledare?
Vad vore USA utan George W Bush? Ett land som sket fullständigt i övriga världen och koncentrerade sig på sina egna problem. Tänk vad tråkig vår värld hade varit.
Vad hade Sverige varit om vi inte hade haft en så stark ledare som Gustav Vasa som åkte 8 mil skidor för att få en möjlighet att leda Sverige? Åtmindstone hade några 10 000-tal svenskar haft väldigt lite att göra i början av mars varje år.

Därför berömmer jag vår ledare som styrde styrkorna och lärde oss hur stor skillnad en grads lutning kan göra på en bräda.

För att nu börja vara lite mer seriös om veckan.
Under denna vecka har jag även hunnit med att inhandla ny bilstereo och sett till att lillasyster Elin har börjat sova på sitt eget rum. Så nu kan hon sova i sin helt egna djungel som hon kallar det (för oss vuxna, mer känt som sänghimmel)
Jag har även hunnit med att träffa storasyster Maria med familj i veckan. Jättekul även om vi tyvärr befann oss på olika delar av arbetsplatsen under större delen av dagarna! Men ska försöka åka ner och hälsa på dem någon gång framöver :)

Har överlag haft en underbar vecka och det kändes verkligen tungt att åka därifrån idag! Hade gärna stannat några dagar till. 

Nu är det sängdags. Upp och jobba tidigt imorgon. Känner mig inte speciellt motiverad efter att ha fått min lön idag. 

Dagens citat:
Den som kan styra en kvinna kan styra en nation.

Mindre 'n en vecka kvar <3
 

Kommentarer
Postat av: Northtwig

Haha, känner igen det där med målningen och arbetsledare :-)

2008-08-17 @ 18:49:55
URL: http://northtwig.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0