En kassörs innersta tankar - den nakna sanningen

Vore inte det än rätt schysst rudrik på hela bloggen? Har gått och tänkt på det ett tag om man inte skulle göra om hela bloggen till något sånt. Vad tycker ni? Anledningen till att jag inte har ändrat är att jag helt enkelt inte kan ett piss om att designa bloggar så det överlåter jag till min älskade nån gång när hon är så där enormt kär i mig att hon gör vad jag än säger :-)

Alltså jag funderar rätt mycket när jag knallar runt där på jobbet. Både på ganska allvarliga saker men ofta blir det rätt onödiga och knäppa saker. Som häromdagen så diskuterade jag och två arbetskamrater hur många lussebullar man kan få i sig under en kort period, låt oss säga en timme, innan man dör. Och en av dem sa att får man i sig mer än 6 gram saffran så dör man efter som det är en så stark krydda. Så gick jag och funderade på det där ett tag och kom fram till att man nog inte behöver oroa sig för att få i sig för mycket saffran direkt. När jag och Mikaela bakade i helgen så blev det ungefär 50 lussebullar på 1 gram saffran. Med lite snabb huvudräkning så ger alltså 6 gram saffran i runda slängar 300 lussebullar.

Skulle jag klämma i mig 300 lussebullar på en timme skulle jag nog oroa mig för andra saker än en saffran-attack.

Och ofta när drar in en vara av märket Eldorado så drar jag tyvärr paralleller att den här människan kanske inte bryr sig om sin kost speciellt mycket och är ganska snål. Antagligen stämmer det oftast ganska dåligt med verkligheten men jag kan inte låta bli.
Det finns ett ordspråk som säger att inget säger så mycket om en person som dennes matkasse. Jag tror detta stämmer ganska bra faktiskt. Den Eldorado-varan jag reflekterar över mets är deras Pommes frites. 2 kg Pommes för 16,80 :-. Hur bra kvalite kan det vara på den maten egentligen? Har ju svårt att tro att det är några stora delar potatis i den...

Nej nu har jag skrivit för mycket. Nu ska jag sova! Eller ja efter att ha läst nya numret av Moore såklart :)

God natt världen!
Må nästa dag lysa lika fröjdefullt som denna!

Kommentarer
Postat av: Din flicka

de e bara och säga till älskling ;) <3

2008-12-18 @ 08:50:05
URL: http://mikaelalillis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0