ORKA?

Nej egentligen inte...
Men känner ett tryck från allmänheten att det bara MÅSTE komma ett nytt inlägg.

Har jobbat för lite nu senaste tiden så jag har inte haft några funderingar.

Men kom att tänka på en sak vid frukostbordet häromdagen. Det här med mjölk... Varför dricker vi så mycket mjölk?
Jag menar, varför kan vi inte lika gärna dricka juice eller läsk eller något sånt? Kom fan inte och säg nu att vi dricker det för att det är nyttigare än dessa två saker. För det vet jag, att det är INTE anledningen. Vi tycker ju att det är godare. Åtminstonde de flesta av oss. Har vi någon infödd instinkt från när vi var småkryp och fick mjölk från våra kära mödrar?
Eller är det så jävla gott? Satt där och verkligen försökte känna efter hur gott det var. Och visst mjölk är underbart gott men är det så jävla speciellt att alla dricker minst en halvliter var per dag bara för att det är gott?
Tänk om alla skulle dricka ett glas cola till nästan varje måltid varje dag? Alla skulle ju tycka att det vore skitkonstigt.
Och JA jag vet att det här låter som funderingar från en fem-åring men jag kan inte låta blir att tänka på hur världen såg ut utan mjölk :)

Så med några välvalda ord avslutar jag detta inlägg:

Don't save the rain forrest, save the cows!



Kommentarer
Postat av: Mikaela

Du är ju helt galen i mjölk! :P <3

2008-11-09 @ 11:23:52
URL: http://mikaelalillis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0