Förslag nummer två!

Tar det roligaste nu i mitten av två anledningar.
1. Ville inte ta det först eftersom man vill ju ha något roligt kvar att se fram emot ;-)
2. Ville inte ta det sist eftersom jag inte gärna vill dö av tristess innan jag kommer fram till det här.

Så här kommer min tremänning Marias förslag.

Först en liten resume av livet som tremänning till Maria.

Har av ganska självklara anledningar inte haft lika nära kontakt med Maria som mina två storasystrar har haft. Vi snackar dels en åldersskillnad som talar emot oss och dessutom bodde mina systrar 20 meter från Maria och hennes familj. Jag bodde 3 mil ifrån så det har sina förklaringar. Men än är det inte för sent! ;-) Å andra sidan är åldersskillnaden antagligen (?) fortfarande densamma och nu är avståndet 18 mil. Men den här gången har vi internet! ;-)
Men nog kommer man ihåg minnen av alla dessa pulkaåkningar och skoterturer i Särvsjön! Sen har jag ju ett oförglömligt minne från förra påsken. En hysteriskt rolig badkväll där många roliga citat har sitt ursprung. Självklart finns dessa nerskrivna och publicerade av min kära tremänning!

Ok till saken. Kedjebrev.

Vart ska man börja med detta djävulska påfund?
Jag kan ju med mjuka ord säga att jag inte riktigt gillar dessa. Nu snackar vi inte mjuka som en smekning på kinden utan vi snackar babystjärt insmord i 15 kg vaselin.
Det är nått så sjukt irriterande med dessa så jag håller på att spy varje gång jag får ett.
Det finns två sorters kedjebrev. Dels har dom lite roliga med kanske en rolig historia eller åtmindstone ett där man småfnissar lite. Dessa hatar jag inte. Jag kan inte säga att jag gillar dom men det finns iaf en god mening att man vill få någon att skratta.
Sen finns det en sort som jag verkligen inte förstår meningen med (läs: vill skjuta huvudet av den som kom på det).
Det är de som alltid är i stil med " Skicka detta till 10 vänner annars kommer en svart demon och dödar dig vid midnatt" Eller "Skicka detta till de 10 vänner du tycker mest om så ska din sanna kärlek visa att den älskar dig klockan 12 imorgon" fast dom är oftast lite mer utdragna. Dessa får jag av någon anledning endast av det kvinnliga könet. Nu ska jag inte dra alla över en kam men skulle det kunna vara så att det inte är ett sammanträffande?
Jag HATAR dessa och jag inte mött någon av samma kön som mig som inte delar min uppfattning. Vad är meningen med dessa? Tror folk som skickar dessa sms att det som står i smsen/mailen stämmer? Eller gör ni det bara för att jävlas? Tyvärr så har mina systrar upptäckt mitt agg mot såna här meddelanden och därför skickar de lite då och då såna här meddelanden bara för att jävlas med mig.
Får jag något av någon annan kan jag helt ärligt säga att denna person sjunker som Titanic i mina ögon. Hur tragiskt detta än låter så finns det faktiskt en och annan person som jag har börjat ogilla på grund av att jag ett tag fick såna här sms konstant. Jag blev till slut förbannad och gick ständigt runt och irriterade mig på personen i fråga.

Som tur var så är det ganska länge sen jag fick något sånt av den sistnämnda sorten och det är jag glad för. Roliga historier och sånt har jag inget emot utan dessa tycker jag är roliga att få :-)

Dög det där nu då Maria? ;-)

Kommentarer
Postat av: Maria

Haha! Klockrent :-)

2009-02-10 @ 11:48:57
URL: http://northtwig.blogg.se/
Postat av: Maria

Förresten...snart påsk...badtunna i år igen?? :-)

2009-02-10 @ 18:11:16
URL: http://northtwig.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0