Människohjärnan - En fantastisk men väldigt underlig apparat

Här kommer en sån här klassisk sak som blir väldigt intressant att tänka på medans man tar betalt av små gulliga pensionärer på en tisdag morgon.
Jämt när jag jobbar så sitter jag alltid och smånynnar på olika låtar jag får på hjärnan. Och det är ALLTID den sista låten man lyssnade på i bilen på vägen till jobbet.
I morse var det den gamla sommarplågan "Follow me" med Uncle Cracker. Ett helt ok låtval för denna dag. Jag har haft värre kan jag ju säga. Efter ett tag idag började helt omotiverat sjunga på "Bumbibjörnana" för mig själv. Då börjar man fan fundera.
Saker som litteraturhistoria och gymnasiematten som man borde kunna, sånt kommer man ihåg väldigt väldigt lite av.
Då har man ändå gått i skolan fem dagar i veckan i 12 år. Borde det inte sitta som berget?
Men nej då. Däremot Bumbibjörnslåten, den kan man verkligen utantill. Hur kan detta komma sig?

Vissa säger att det man vill lära sig, det lär man sig. Tro mig! Lära mig hela texten till Bumbibjörnarna var inget jag ville lära mig.
Jag och Christina pratade om det där och det är fan i mig otroligt. Finns ingen förklaring.
Men sen tvingade jag mig att få "Summer of 69" av Bryan Adams och kände mig helt plötslig lite mer mogen.

Nu ska jag hem till Viktor på middag och umgås med honom så mycket som möjligt innan han åker :-(
Sen blir det till att stå där med näsduken och vinka av honom och efter det ska jag väl försöka trösta mig själv med lite film på kvällen ;-)

Kommentarer
Postat av: Amanda

Det tog faktiskt inte så lång tid. Men jag fuskade juh lite. Kunde inte komma på alternativ till alla. :oD



Vad blir det till helgen då?

2009-01-23 @ 17:27:47
URL: http://creyla.blogg.se/
Postat av: Amanda

Trevligt att gå ut lite med polarna! Här blev det en lugn kväll igår. Satt och såg på Let´s Dance. Men ikväll ska nog jag också ut en sväng med kompisarna. :o)

2009-01-24 @ 08:35:53
URL: http://creyla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0