Challenge

Jag och syrran satt och chattade häromdagen och kom på att vi skulle hitta på ett ämne som vi båda skulle blogga om. Det läskiga var att i samma sekund skrev båda att vi skulle skriva om vår favoritleksak när vi var små. Men jag säger som henne, stora hjärnor tänker lika :-)

Detta var två dagar sedan och jag har fortfarande inte kommit på en enda leksak. Är det inte lite skrämmande? Att man minns så lite från sin egen barndom. Men nu kom jag på en! Fan vad passande!

Hela min barndom som jag har minnen från har mina föräldrar varit skilda så jag hade olika leksaker hos mamma och pappa. Dock finns det en leksak som bara ploppade upp nu när jag skrev. Hade en röd leksakstraktor med skopa och allt hos pappa. Ni vet en sån där som man sitter på och är helt övertygad om att kommer vara bonde resten av livet. Eller som min käre vän Matilda, som använder såna traktorer till att ramla över och bryta revbenen.

Iaf så är det en leksak som jag verkligen kommer ihåg! Hur jag körde fram och tillbaka i hallen i Anders (för er som inte vet så hette gården pappa bodde på Anders). Sen att man hade en riktig bonde med en riktig traktor gjorde ju inte saken sämre. Man tänkte aldrig på den som en favoritleksak men jävlar vad kul man hade med den! Hade en liten vagn till traktorn där nödvändigheter som spade, godis och självklart bamseplåster kunde ta plats. Riktigt användbart när man skulle iväg på äventyr till vardagsrummet!

Vet inte om det var min favoritleksak men det är absolut en leksak som jag kommer ihåg!
Nu är det bara att vänta på att syrran ska få tummen ur ..... och skriva hon med  ;-)

Kommentarer
Postat av: Maria

Nu så. ;-)

2009-03-02 @ 10:46:28
URL: http://amundsson.blogspot.com/
Postat av: Matilda

kul att bli nämnd i din blogg :) förövrigt kan jag ju säga att jag också hade en sådan traktor när jag var liten fast då åkte jag på den inte ramlade över den :)

2009-03-02 @ 18:03:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0