Inte riktigt redo för vuxenlivet...

Igår var jag och Christina på IKEA för att köpa grejer till våra nya lägenheter.
Dagen startades sex på morgonen och efter att jag hade varit och hyrt släp for jag till Christinaför att hämta upp henne. När jag skulle mäta hennes lägenhet med ett sånt där stålmåttband skar jag såklart upp ett djupt snitt på utsidan av tummen när bandet for in igen.
Det började blöda utav bara F*N! Så vi blev lite sena där på grund av omplåstring men sedan kom vi iväg.

Vi kom till IKEA strax innan elva. Halv nio kom vi där ifrån.... En helt enormt mysig dag med Christina men jag går inte in i ett IKEA-varuhus på ett bra tag kan jag säga! Trodde inte man kunde gå runt där inne så länge. Usch är helt slut idag!

Riktiga vuxna (ser inte mig själv som det riktigt ännu) säger att ni inte förstår hur vi orkar vara ute och festa hela nätterna. Det är INGENTING mot en sån här dag! Hellre är jag bakfull än att vara så trött som jag har varit idag. Men hittade mycket fint!
Nu längtar jag bara efter att få upp allt i nya lägenheten och sedan sjunka ner i soffan och bara slappa med donnan. En lugn stund är hett efterlängtat i dessa dagar.

Så efter det här testet med IKEA vet jag att jag inte riktigt är redo för vuxenlivet än. Men jag har en ny livserfarenhet. Gå INTE på IKEA  med en kvinna utan att noggrant kollat upp att hon vet minst 90% av det hon ska ha innan.
Nästa helg ska jag ut och dricka mig jättefull helt i onödan bara för att neutralisera min ålder igen. Eller nått..





Bra start på dagen. Diggar iaf Christinas lillbrorsa! Killen går omvårdnadsprogrammet på gymnasiet och jag väl bli ambulanssjukvårdare. Men har man ingen sjukvärdstejp hemma funkar eltejp lika bra! ;-)




Min lilla gumma fick en tuff resa. Men hon klarade den med bravur!
Är dock tveksam om farbror blå skulle gilla det om han/hon vägde släpet.'



Jag kunde stå raklång i det där släpet och det var 3,5 långt. Men nog kunde vi fylla upp det rätt bra ändå.

Tusen tack till Martin, Ella, Tommy och Adam för bärhjälpen!

Kommentarer
Postat av: Martin och den 4:de

hmm har för meig att de var nån fler som var med å bar=)

2009-03-28 @ 22:49:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0