En semester med två ansikten.

I fredags fick jag semester! Väldigt skönt, speciellt eftersom det bär av utomlands i två veckor på onsdag!
Men när jag hade slutat kollade jag mobilen som jag alltid gör direkt när jag slutar för dagan. Jag hade ett missat samtal från pappa klockan 12.25.

Jag visste direkt vad det handlade om eftersom han i vanliga fall alltid ringer efter åtta på kvällarna. Så jag åkte hem och satte mig på balkongen i solen och slappnade av innan jag ringde upp honom igen. Min faster hade gått bort under morgonen. Efter beskedet i tisdags så hade jag ställt in mig på det här beskedet hela veckan. Jag blev trots det chockad och satt bara och stirrade rakt fram efter samtalet.

Ing-marie som hon hette har alltid haft ett speciellt band till mig under hela min uppväxt och skämt bort mig med både kärlek och presenter. Jag tror inte jag har förstått det riktigt än och det kommer nog ta ett bra tag innan dess.
Jag kommer alltid komma ihåg alla somrarna på Sandnäset. När man var där och badade under dagarna eller hjälpte pappa med alla renoveringarna han höll på med där. Sedan hade alltid Ing-marie stått i flera timmar och lagat någon god mat till oss. Kvällarna avslutades ALLTID med kortspelet 500. Vi psleade 500 varje dag jag var där i 10 år iaf och det var alltid lika roligt.

Det har känts välidgt konstigt de här dagarna men jag har ändå kunnat njuta av semestern och inte varit deppig hela dagarna.
Jag har också läst min systers bok om hennes avlidna dotter i helgen. Det har varit väldigt jobbigt så jag har läst den i etapper men det har ändå varit oerhört intressant läsa om alla händelser och se hur de har tacklat alla hinder. Min mer utvärderande än så tänker jag vänta med tills jag ska prata med henne ikväll :)

Nu ska jag iaf göra mig iordning och gå ner på stan och köpa en väska till utlandsäventyret. Christina menar på att vi(hon) inte kommer klara oss på en stor och en lite mindre väska som vi redan har  :P

Ha de bra så kommer det lite roligare inlägg lite senare! Har inte velat skrivit i helgen innan jag fick skriva om allt det här!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0