YES WE CAN!

Han kom, han sågs, han segrade!

För ungefär 20 timmar sen blev Barack Obama vald till USA:s nya president. Skriver inte det här för att på något sätt upplysa någon för vet ni inte om det så ska jag personligen komma hem till er och säga ett och annat om allmänbildning, och att det kanske inte vore så dumt att zappa över till ettan vid halv åtta på kvällarna någon gång ibland...

Men jag tänkte skriva lite om hur jag reflekterar över allt. Har varit ett evigt tjat om att han blir den första mörkhyade presidenten någonsin i USA. Är det bara jag som har funderat lite över det där. Ungefär 25% av befolkningen i USA är mörkhyade (Tack wikipedia). Är det då så jävla bra gjort att en av alla dessa har klarat av att bli president? Jag tycker mer att det är ett under (inte på ett bra sätt) att det inte har hänt förrän nu. Och vi säger att världen inte är lika rasistisk som den var förut? Jag tror nog bara att den inte är lika tydlig nuförtiden.

Men tillbaka till snubben som vann. Jag är inte så insatt i deras åsikter och sånt men jag tycker att det verkar vara en riktigt härlig och framåtsträvande kille som blev vald. Till skillnad från Fred Flinta, oj ursäkta John McCain.
Alltså hade en 72-åring som bara vill ha det som det var förr och inte ens vill ha fri abort blivit vald till president hade jag på alla sätt jag kunnat letat upp den där jävla Usama och låtit honom leka Biggles ovanför Vita Huset igen...

Finns inget jag hatar mer än folk som inte kan se framåt och vill skapa nytt! Har någon hört talas om någon som blev känd för att ha stoppat utvecklingen?

Nä nu ska jag sova. Go Obama!


Kommentarer
Postat av: Mikaela

hahaha, du är lite rolig i allafall! ;D men ska den nya presidenten flytta in i vitahuset nu? :D HAHAHAHA! Jag älskar dig ;) <3

2008-11-09 @ 11:25:29
URL: http://mikaelalillis.blogg.se/
Postat av: Barack Hussein Obama

Its called The WHITE house for a reason you know;)

2008-11-13 @ 12:14:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0