Back in business

Har haft en viss... omotivation till att blogga ett tag nu. De flesta av er vet antagligen varför och vet ni inte är det fanimej dags att börjar prata mer :P


Tänker inte ventilera mitt hjärta här om ni tror det men kan väl säga som så att de senaste veckorna självklart har varit tunga...

MEN! Det här är inte rumba!
Nej men seriöst då... MEN det var inte anledningen till det här blogginlägget.
Läste en artikel i Aftonbladet som fick mig att bara tänka VAD I H*LVETE?!
6 miljoner svenskar kollade på antingen "På spåret","Let's dance" eller "Antikrundan" i fredags.
Det får mig bara att bli chockad över svenskarnas sätt att spendera en fredag kväll. Hemma framför tv:n?
Sitter jag hemma och tittar på Let's dance en fredag kväll ser jag det som ett personligt misslyckande av modell skitstor.
Ungefär som den där trummisen som hoppade av Beatles precis innan de blev stora.  Nått i den stilen....

För några dagar sedan så kollade jag in min sms-räknare på min gamla mobil (Ja mamma det finns faktiskt en sån).
Det var rätt slående siffror kan jag säga som gav mig en liten tankeställare.

36389 sms! På knappt 2,5 år.
Jag och viktor satte oss och räknade lite. Om man antar att man är vaken 15 timmar per dag så har jag skickat ett sms var 20:e minut. Först tyckte jag att det lät ju inte så mycket. Sen tänkte jag efter. Ett sms var 20:e minut i 2,5 års tid är rätt mycket! Särskillt med tanke på att jag har gått i skolan och jobbat större delen av den här tiden också. Då är det en skrämmande statistik.

Och om man antar att varje sms har tagit i snitt en halv minut att skriva så har jag skrivit sks konstant i två veckor av dessa 2,5 år :)

Ska man vara stolt eller skämmas?


Förresten är jag bilburen igen!


Kommentarer
Postat av: åsa

hahaha, ni kan inte ha haft mycket för er. Fast jag tror på statistiken, det är skrämmande :P

2009-01-13 @ 09:30:00
URL: http://pettssson.blogg.se/
Postat av: Mamma

En fredagkväll där man tillsammans med familjen myser och kollar "På spåret" chockar inte mej, Johan. Däremot ett sms var 20:e minut i 2,5 år kan ge en prövad mamma rysningar...

2009-01-13 @ 14:22:12
Postat av: Sandra

Min syster smsar ungerfär 3000sms på 2dagar.. de är skrämmande...

2009-01-15 @ 17:18:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0