Vi är svenska fans allihopa!

Imorgon är dagen med stort D! Imorgon åker jag och pappa till Göteborg för att se Sverige-Frankrike i fotboll.
Ska bli riktigt kul! Tyvärr går tåget halv sju från Mora och dit är det 14 mil. Så det blir till att gå upp vid 4 imorgon :(
Att kliva upp på morgonen är verkligen inte min grej. Jag är helt hopplös på morgonen! Får se hur det går imorgon...

Har varit hos mormor i Hede senaste dagarna och ätit upp mig. Blev en hel del kortspel och en hel del skratt.
Har sett en hel del på OS dom här veckorna. Men hur bra har Sverige varit då?!
Våra så kallade "guldhopp" har ju klappat igenom hela bunten. I ala fall om man ska tro media. Själv tycker jag att de flesta som man har kallat "guldhopp" har varit såna som i bästa fall har en liten chans på guld. Så nu är det väl dax att sammanfatta OS för svensk del för nu har vi ju inte mycket kvar att hoppas på.

Susanna Kallur: Tyvärr stog en häckjävel för det som hade kunnat bli något riktigt bra. Inte mycket att säga där.
Ara Arahabrian: Sveriges största OS-hjälte som verkligen visade att ett guld inte är allt, inget är större än hedern.
Stefen Holm: Såg aldrig honom som guldfavorit som alla andra gjorde. I en gren med så extremt små marginaler så anser jag att ingen person kan ses som så klar favorit som många av oss svenskar har gjort. Dock trodde jag på en medalj.
Damlandslaget i fotboll: Är de egentligen så bra? De har gått nätan aldrig längre än kvartsfinal i mästerskap känns det som och anledningen att de ens tar sig dit är att det finns kanske 5 lag i hela världen som håller någon som hellst kvalitet.
Karolina Klüft: Hoppar final imorgon tror jag men har aldrig sett henne som ett medaljhopp och därför blir jag verkligen överraskad om hon tar medalj.
Therese Alshammar: Tyvärr missade hon finalen på grund av materialfel och det är ju synd. Men har aldrig sett henne som något guldhopp heller. Tycker att hennes bäst-före-datum har passerat för länge sedan.
Mustafa Mohammed: Att ens se honom som guldhopp är ju ett skämt. Hade han tagit medalj hade det varit en bragd. Finns en kontinent rakt söderut från våran som brukar prenumerera på medaljerna...
Stefan Nystrand: Samma som Stefan Holm. Det handlar om hundradelar för ett guld och det fanns flera simmare som har simmat bättre än honom i år.

Nu har jag väl fått med dom flesta i min sågning. Men EN glad överrraskning finns.
Tennis-pojkarna! Rikttigt bra att ta sig till OS-final!


Dagens citat:
Det var stort manfall i damernas längdkval idag
// SVT:s expertkommentator i friidrott

Bara jag som förstod humorn i det?

Feels like an eternity until you come home...


Kommentarer
Postat av: Mikaela

tjenare älskling ;)

vi sjöööng som fan i sunny beach '' VI ÄR SVENSKA FANS ALLIHOPA!'' och vet du vad? jag älskar det! :D

2008-08-21 @ 15:23:23
URL: http://mikaelalillis.blogg.se/
Postat av: Viktor

Jaa.. de var nog bara du som tyckte de va roligt;D

2008-08-30 @ 16:48:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0