politik=smutskastning?

Regeringen har lagt en ny budget idag. Så nu sitter jag och kollar på när olika politiker debatterar om den.
Jag är glad att jag inte behöver rösta än. Hur lätt är det att rösta när moderaterna säger att dom sjävla har rätt och att vänsterblocket har fel och när vänsterblocket säger att dom själva har rätt och att alliansen har helt fel. Hur ska man veta vem som talar sanning och vem som är helt ute och cyklar? Hur ska jag kunna rösta på något av två block som båda ligger på dagisnivå?

Sitter och tittar på först Anders Borg (m) som talar om hur mycket alla kommer tjäna på den nya budgeten och hur lätt vi kommer klara lågkonjunkturen. Efter det babblar han om hur bra de själva har klarat målen som sossarna aldrig klarade av. Sedan kommer Thomas Östros från sossarna, har inte stenkoll på vad han var för minister men har fattat det som att han är ekonomernas svar på Tiger Woods. Han kan sin grej helt enkelt. Istället för att använda sig av den kunskapen så lägger han sig på dagisnivå... "Anders Borg har gjort det sämre för alla och är Djävulen själv".
Som tredje talesman kommer en centerpartist som är lite så där lagom flummig och inte har några direkta åsikter....

Man kanske skulle läsa politik så att man kan lära sig lite från någon som är oberoende. För alla som kan något om politik som jag har pratat med förespråkar ju endast det parti som de själva röstar på.

Och så kommer en kristdemokrat och säger exakt det jag vill höra "Alliansen förespråkar budgeten och hur mycket bättre den gör det för alla, oppositionen klagar och säger att alliansen endast gynnar de rika och allt blir ett munhuggande som knappast leder någonstans"

KD here I come! Eller?


Kommentarer
Postat av: Christian

Äsch... rösta på kalle anka-partiet istället. Gratis alkohol och bredare trottoarer till folket!

2008-09-22 @ 14:03:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0