Livets små funderingar

Är det bara jag som reagerar lite över reklamen för Becel pro active? ( Ni vet reklamen där ett medelålders par sitter och pratar om hur nått j'vla smör har fått ner hennes kolesterolvärde med 13%)

För det första... Vad fick det där paret att ens ställa upp på den där reklamen? Sprida ett budskap för att alla ska må så bra som de själva gör i sin trädgård där hemma? Kunna skryta med hemma i sitt radhuskvarter att de hade huvudrollen i en reklamfilm? Jag hade aldrig i h*elvete gått med på att göra en sån där skitreklam! Det är ju inte direkt någon reklam som kommer bli ihågkommen för sin geniala idé.
Det kan ju liksom inte ha behövts något marknadsföringssnille för att knäcka den där briljanta reklamen...
Sätta ett par i en trädgård och kvinnan får läsa två rader på ett papper som hon sedan ska läsa upp. Broadway nästa damen!
Efter att ha sett reklamen några gånger och kommit till det stadiet att man har kommit över det tragiska i reklamen och börjar se de små detaljerna. Kvinnan säger något med om att hon förut hade ett väldigt högt kolesterol-värde innan hon började äta Becel pro active.
Då kommer gubben in med sin enda kommentar under hela reklamen. Och det är inte något som "att vara eller inte vara, det är frågan". Inte ens ett "hasta la vista baby". Det enda han klämmer ur sig är ett " Mm" och nickar samtidigt lite försiktigt med huvudet.
ALLTSÅ KOM IGEN! Han framstår verkligen bara som jävligt desperat  efter att få säga något och bli det minsta uppmärksammad.  När jag la märke  till detta började jag asflabba!

Nu är jag inte heller målgruppen för denna reklamen. Har svårt att se att jag ska ha ett högt kolesterol-värde. Men skulle jag få högt kolesterol-värde tror jag inte  heller att byta smör räcker för att få ner det. Vad sägs om en rejäl promenad varje dag istället?

Önskar bara att jag fick träffa det där paret i verkligheten. Skulle faktiskt ha enormt svårt att hålla mig för skratt!

Keep up the good work reklamgubbar där ute! Fortsätt förgylla min vardag!


Kommentarer
Postat av: PorrUnge

hahaha...lilla johan då;)

2008-10-25 @ 13:03:56
Postat av: Jennie

Du uppdaaterar flitigt som fan

2008-11-04 @ 20:37:34
URL: http://jenniiesundberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0