Valborgsmässoafton

Ikväll är en kväll med flera ansikten.
För många månniskor är det en kväll där man samlar familj och vänner runt en brasa och ser på de vackra lågorna eller kollar på fyrverkerier på himmelen. En kväll där man firar in våren och har en myskväll tillsammans.
Jag kan tänka mig att just ikväll blev ett tillfälle för många att ta årets första grillkväll.

Sedan finns det ett HELT annat ansikte.
En kväll för mestadels ungdomar. Mestadels ungdomar under 18 år. Ett antal år därunder dessutom i många fall...
En kväll där alkoholen flödar och där man driver runt utomhus och träffar vänner och dricker sprit helt enkelt. Tro mig.
Been there done that! Tycker att det är lite tråkigt så här i efterhand att den här kvällen är så förknippad med ungdomsfylla. Men kan ju inte fördöma det eftersom jag själv har haft den synen.

Men ikväll är jag vuxen! Var hos Matilda och grillade och spelade kubb förut ikväll och gick hem vid halv nio. Nu sitter jagh är hemma och kollar på tv i morgonrocken. Gud så skönt det är!

Morgonrock är ett väldigt underskattat klädesplagg. Om det är kallt så värmer det mig på ett enormt bra sätt och en varm sommardag är det ett så pass luftigt klädesplagg att det vädrar mina varmare partier av kroppen.

Men nog skrivet nu. 

Imorgon bär det av till Stockholm med Christina på en liten minisemester. Ska bli riktigt skönt att åka iväg bara vi två och slappna av tillsammans!

Ha en bra valborgsmässoafton så syns vi en annan dag!

Kommentarer
Postat av: Maria

Ha det så roligt i Stockholm! Hälsa Christina! Kramar

2009-04-30 @ 22:36:00
URL: http://amundsson.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0