Johan - Den nakne kocken!

Idag hände något nytt inom mig. Jag kände helt plötsligt en vilja att laga nått nytt gott till middag.
Ni som känner mig vet att matlagning inte riktigt är min passion. Känner mest att själva tillagningen är en meningslös jävla transportsträcka. Men märkte idag att det faktiskt kan vara rätt kul bara man slipper stå där själv och hacka löken och sedan vänta på att riset ska koka. Men idag upptäckte jag något helt nytt som liksom aldrig har funnits där förut.
Glädje i köket! (Glädje vid två spisplattor för min del men det låter mycket bättre med glädje i köket!)

Receptet som för övrigt blev ap-jävla-gott:

Ananaskyckling
4 portioner
Ingredienser
4 kycklingbröst
1 gul lök
1 pkt bacon
1 msk curry
2 msk vetemjöl
3 dl kycklingbuljong
1 dl crème fraiche
4 skivor ananas
kryddgrönt

Tillagning Skala och hacka löken. Klipp baconet i strimlor. Fräs lök, bacon, och curry i en gryta. Strö över mjöl. Späd med buljong. Koka ca 5 min. Tillsätt crème fraiche och ananas skuren i bitar. Lägg i bröstbitarna och värm alltsammans. Strö över kryddgrönt.
   


Fan det är väldigt väldigt mycket jag vill skriva ikväll! Det bubblar inom hela mig men ändå är jag lugnare än jag har varit på länge. Bestämde mig för att undvika den där lilla jävlens (Eros) pilar framöver. Det gick ju jävligt bra... Såg framför mig hur jag står där likt Neo.
Istället är det en lite annan scen som har utspelat sig. Jag står där som en jävla staty
medan en arme av små erosar
kommer i full stridsmundering och fullkomligt sprayar mig med sina AK-47:or som givetvis är modifierade så att de skjuter pilar istället. Ser ni bilden framför er? Och där står jag ensam på slagfältet med en liten sketen smörkniv som försvar...

Kommentarer
Postat av: Fredrik

Vem bjöd du på mat då???? :D

2009-02-12 @ 08:37:14
Postat av: åsa

mm, tur att maten inte lät god.... Bjuppa mig nästa gång :D

2009-02-12 @ 09:11:23
URL: http://pettssson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0