Senaste dagarna...

Har jag försökt komma iväg från min för närvande väldigt stressande vardag.
Satt och pratade med Tommy om hur man har formats som person av att bo själv. Så jag satt och funderade på det där under min resa hem från Sveg i söndags.
Jag har bott i mitt eget hushåll sedan jag var 16 år. 16 år!!! Fattar inte att jag klarade av det och det gör mig rätt stolt över mig själv. När man var 16 tänkte man ju inte på saker som diska, betala räkningar eller att ens bädda sängen. Då var ju saker som xbox, alkohol och framförallt tjejer väldigt mycket mer väsentliga. Man har ju mognat en hel del sedan dess om man säger så. J

Jag bäddar fortfarande oftast inte sängen, alkoholen börjar försvinna mer och mer ur mitt liv och tjejer har mer bytts ut mot tjejen. Man har förstått vad ordet Ansvar betyder mer än det som föräldrarna och lärarna berättade för en gång på gång.
Istället för att vara inne på Lunarstom så är man nuförtiden inne på sidor som Aftonbladet, Facebook eller IKEA.
Istället för att sitta och plugga mattetal som nuförtiden känns barnsliga så använder man sina kunskaper på ett jobb.
Tror inte att jag hade varit i närheten av den här personen som jag har blivit om jag hade bott hemma.

Igår tänkte jag på det här igen och funderade över vad mer som har varit betydande saker för hur jag är som person.
Jag kom fram till en sak. Att jag under hela mitt liv har varit lillebror till två storasystrar. Jag har även en lillasyster men innan henne var jag alltid den minsta i familjen. Det har gjort mig mer ödmjuk som person och det har inte blivit att man har behövt hävda sig som jag tror att en lillebror behöver om man har en storebror. Jag har alltid trivts rätt bra med att vara den som ligger i famnen istället för att ha någon i min famn även om det såklart inte heller är helt fel ;-)

Jag är också lite barnslig av mig och kan ibland nöja mig med att vara underlägsen även om jag skulle kunna ta för mig och ta mer plats i vissa situationer. Detta har jag tänkt på många gånger att det beror på att jag nästan alltid varit den minsta och haft det väldigt bra i den situationen också!
Så jag har nog mer än jag ibland tänker på att tacka mina systrar för!
Är skönt att tänka sig in i något långt bort ibland när man har mycket att tänka på i vardagen.

Idag har jag varit och skrivit på papperen för lägenheten så nu är det bara att vänta tills på fredag! :)
Och om drygt en vecka åker jag och Christina ner till stugan i Härjedalen och träffar familjen! Längtar!

Och så har vi den där jävla skitinventeringen ikväll då!

Kommentarer
Postat av: Maria

Om en vecka= badtunna!!! :-)

2009-03-31 @ 18:35:57
URL: http://northtwig.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0